ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

ژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال یا شاه انگبین نوعی ماده غذایی ارزشمندی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود و فقط لاروها و ملکه می توانند از این ماده ارزشمند بهره ببرند .لاروها در سه روز اول تولد از ژل رویال یا شاه انگبین تغذیه کنند ولی تنها ملکه است که تا آخر عمر از شاه انگبین تغذیه می کند به‌ طوری‌ که طول مدت زندگی ملکه بیش از پنجاه و دو برابر طول زندگی زنبورهای کارگر است و از لحاظ حجم نیز ملکه دو تا سه برابر کارگرها می‌باشد.

ژل رویال چگونه تهیه می شود ؟

شاه انگبین یا ژل رویال ماده‌ای ژلاتینی ، چسبناک و کرم رنگی است که از غدد حلقی زنبوران کارگر جوان ۳ تا ۱۱ روزه که مسئول پرورش لارو‌ها هستند ترشح می‌شود و در شاه خون هایی که در کندو وجود دارد ذخیره می‌شود.

این ماده بسیار قوی جزو مواد گرم می باشدکه دارای خواص درمانی و فواید زیاد است که برای برطرف کردن بسیاری از بیماری ها در طب ایرانی سنتی استفاده می‌گردد .

 ژل رویال یا شاه انگبین نوعی ماده غذایی ارزشمندی است که توسط زنبورهای عسل تهیه می‌شود

بهترین زمان برای برداشت ژل رویال چه زمانی ست؟

بهترین زمان برای برداشت ژل رویال فصل بهار است . همانطور که می دانید زنبور عسل برای تهیه ژل رویال به منبع غنی از شهد گیاهان نیاز دارد تا بتواند ژل رویال با کیفیت تولید کند و فصل بهار، زمان گرده افشانی گل هاست و حجم گرده در این فصل بالاست و شرایط برای تولید ژل رویال بسیار مساعد است .

به همین دلیل است که گفته می‌شود باکیفیت ترین نوع ژل رویال، ژله رویال بهاره است. هر چه به سمت تابستان برویم جریان شهد جای گرده را می‌گیرد و میزان ژل دهی زنبور کاهش پیدا می‌کند.

ژل رویال اصل را چگونه بشناسیم ؟

بهترین روش برای اصل بودن ژل رویال آنالیز آن در آزمایشگاه می باشد ولی این کار زمان و هزینه زیادی دربر دارد ولی می توان با مشاهده فیزیکی هم تا اندازه ای پی به اصل بودن ژل رویال برد که در زیر به آن اشاره می کنیم :
• طعم و مزه ژل رویال تند می باشد .
• رنگ ژل رویال سفید مایل به زرد ( شیری رنگ ) است .
• ژل رویال در آب حل می شود .
• ژل رویال روی پوست خشک می شود .
• ژل فاسد به رنگ قهوه ای در می آید .
• مهمترین ویژگی ژل رویال خاصیت اسیدی بودن آن است .

خواص درمانی ژل رویال چیست ؟

ازجمله مواردی که ژل رویال در درمان آنها کاربرد دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد :

کاهش علائم یائسگی ، ناباروری ، افزایش میل و قوای جنسی ، تنظیم کلسترول بالا ، ترمیم زخم ها ، تنظیم فشار خون ، زخم معده ، پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده ، بیماری های کبد و کلیه ، برخی از انواع سرطان ، بهبود خشکی چشم ، جوان سازی پوست ، اختلالات پوستی ،کمک به کاهش وزن ، تقویت سیتم ایمنی ، رفع کم خونی ، پیشگیری و بهبود پوکی استخوان ، محرک رشد و اثرات ضد پیری و…

موارد منع مصرف ژل رویال چیست ؟

ژل رویال نیز مانند هر ماده‌ی طبیعی دیگری ممکن است برای برخی از افراد ایجاد مشکل کند ، که در صورت بروز هر یک از آنها باید مصرف این ماده به سرعت قطع شود . برخی از این علائم می توان به تنگی نفس ، تورم گلو و افت فشار خون ، سرگیجه ، حالت تهوع ، التهاب و خارش پوست اشاره کرد .

چه کسانی نباید ژل رویال استفاده کنند ؟

کسانی که به نیش زنبور حساسیت دارند نباید مستقیم از ژل رویال استفاده کنند چون برخی از ترکیبات ژل رویال در نیش زنبور است .
زنان باردار و شیرده که تنها با مشورت با پزشک از این ماده مصرف کنند .
کسانی که مشکلات آسم و آلرژی دارند ژل رویال ممکن است باعث اسپاسم های شدید تنفسی و تنگی نفس شود .

مقدار و طریقه مصرف ژل رویال چگونه است ؟

ژل رویال یا شاه انگبین را می توان به چهار طریق استفاده کرد :

1-زیر زبانی 2-به صورت کپسول 3- با عسل مخلوط شود 4- خوراکی

به طور کلی می‌توان گفت که دز مصرفی این ماده برای افراد بالغ چیزی در حدود 2 تا 10 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز است . به عبارتی برای یک انسان بالغ که وزنی حدود ۷۵ کیلوگرم دارد، میزان مناسب مصرف ژل رویال چیزی در حدود ۰.۲ تا ۱ گرم در روز خواهد بود .

توصیه می‌شود که مصرف ژل رویال را به طور مداوم برای سه هفته ادامه دهید، و این کار را دوبار در سال، یکبار در فصل بهار و دفعه بعد در فصل پاییز انجام دهید.

ژل رویال در چه شرایطی باید نگهداری شود ؟

ژل رویال شرایط و نحوه نگهداری خاصی دارد که با رعایت آن می‌توانید مدت بیشتری از خواص آن بهره مند شوید . اگر ژل رویال را در بسته بندی مناسب و در فریزر نگهداری کنید، به مدت 6 ماه قابل استفاده است.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه نوشته

خطا: فرم تماس پیدا نشد.