ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روش های بهبود سبک زندگی

روش های بهبود سبک زندگی

بدون تردید سلامتی مهمترین نعمتی است که خداوند به همه ما عنایت کرده است ، ولی متاسفانه تغذیه نامناسب ،استرس و اظطراب ،محیط زیست نامساعد ، تحرک کم یا ورزش نکردن و…هر کدام به نوعی سلامتی ما را به خطر انداخته است.
اولین سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چقدر خانواده های ایرانی به اصول تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای تغییر سبک زندگیشان آگاهی دارند؟ و برای بهبود سبک زندگی خود چقدر تلاش می کنند ؟
داشتن عادتهای خوب در زندگی می تواند سلامتی را به انسان برگرداند، سیستم ایمنی بدن رو بالا ببرد و باعث نشاط و شادی شود .
همچنین برای اینکه اندامی ایده آل و سالم داشته باشیم باید به نوع تغذیه و سبک زندگی خود توجه بسزایی داشته باشیم که ما در این مطلب به چند مورد اشاره می کنیم :

حذف هله هوله و شیرینی جات و جایگزین کردن آجیل و میوه خشک

آجیل سرشار از انواع ویتامین ها ،فیبر و پروتئین و چربی های سالم می باشند و به عنوان یک میان وعده کامل گزینه خوبی به جای شیرینی جاتی هستند که سرشار قند است که برای سلامتی مضر می باشد .

البته با شرایط اقتصادی کنونی خرید آجیل برای خیلی از افراد مقدور نیست ولی می توان از خرمای خشک ، توت خشک و..که در حد توان باشد استفاده کرد.

استفاده از غلات

غلات منبع انرژی برای بدن هستند که شامل سه گروه اصلی برنج ، گندم و جو می باشد .البته غلاتی که تصفیه می شوند ارزش غذایی کمی دارند پس به هنگام خرید دنبال لغت “غلات کامل یا سبوس دار ” بگردید .

استفاده از حبوبات

حبوبات ارزش غذایی فراوانی دارند و سرشاز از پروتئین می باشد .بدن ما برای ادامه فعالیت و حفظ سلامتی به پروتئین نیاز دارد به همین دلیل مصرف حبوبات منبع خوبی از فیبر و پروتیین ها است.

استفاده از سبزیجات و میوه های تازه

میوه و سبزیجات به علت داشتن آنتی اکسیدان ، فیبر ، مواد معدنی وانواع ویتامینها و… جزو مهمترین مواد غذایی به حساب می آیند که روزانه باید مورد استفاده قرار بگیرند.

خواب منظم و کافی

یکی دیگر از عادتهای خوب در سبک زندگی داشتن خواب کافی و منظم است .اگر خواب کافی نداشته باشیم دچار مشکلاتی در زندگی روزمره خود می شویم که به غیر از خستگی و تنبلی ، تند مزاج و بد اخلاقی به همراه دارد ، که در ارتباطاتمان تاثیر می گذارد و می تواند عاملی برای دیابت ، بیماریهای قلبی و عروقی ، فشار خون بالا و.. باشد.

تحرک و ورزش

با شروع به انجام فعالیت های ورزشی روزانه سبک به خود کمک کنید تا عادتهای خوب را در زندگی تان تقویت کنید. ورزش می تواند در کوتاه مدت روحیه را تقویت کند و الگوی خواب را بهبود ببخشد و دراز مدت یک سبک زندگی فعال و اندام متناسب و سلامتی را برای شما فراهم می سازد .

در این مطلب به نمونه هایی از عادت های خوب که می توان از آنها برای یک سبک زندگی متعادل بهره برد ، اشاره شد. نمونه های که همه ی آنها به گوش ما آشناست اما آگاهی از این موضوع به تنهایی کمک کننده نخواهد بود تا زمانیکه چالش عمل کردن به این شیوه های رفتاری را پذیرفته و از نتایج مثبت آن در زندگی خود بهره مند شویم .

 

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه نوشته

خطا: فرم تماس پیدا نشد.