ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چرا بهتر است چای ایرانی مصرف کنیم ؟

چرا بهتر است چای ایرانی مصرف کنیم ؟

به جرأت می توان گفت که چای یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوشیدنی ها درجهان است. در ایران چای به عنوان یک وعده غذایی اصلی در صبحانه به حساب می آید و در طول شبانه روز چندین بار مصرف می شود .
مردم کشور ما در حالت های مختلف در غم و ناراحتی ، شادی ، خستگی ، هیجان و … چای مصرف می کنند و همچنین در میهمانی ، جشن ها ، سوگواری ، دیدارهای رسمی و..از نوشیدن چای غافل نمی شوند و از نوشیدن آن لذت می برند .
در این مقاله سعی شده پاسخ بخشی از سوالاتی که درباره چای پرسیده می شود را در اختیار شما قرار دهیم .

1-چرا چای ایرانی بهتر است ؟

از انجا که چای ایرانی عطر و طعم کاملا طبیعی دارد و در آن از هیچ نوع عطر و اسانس شیمیایی استفاده نمی شود وکاملا متفاوت از چای خارجی است .

2- انواع چای ایرانی کدامند ؟

چای سرگل مرغوب ترین چای ایرانی است که دارای طعم گس و تلخی بیشتری می باشد .ای چای خوشرنگ و مجلسی است و عطر طبیعی بسیار خوبی دارد .
در  رده بعدی از لحاظ کیفیت ،چای ممتاز قرار می گیرد که عطر ملایم تری دارد و به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب تر ، پر مصرف ترین چای ایرانی محسوب می شود. عده ای نیز طرفدار چای قلم هستند که عطر و طعم بسیار ملایمی دارد و دیر دم تر است .

3- دلیل کم رنگ تر بودن چای ایرانی در چیست ؟

مهمترین عامل اختلاف رنگ درانواع چای ایرانی ، تفاوت ژنتیکی درارقام مختلف چای می باشد .نکاتی که متاسفانه با رواج مصرف چای خارجی ، ملاک اشتباه انتخاب خرید و مصرف چای شده است .اکثر چای های ایرانی فاقد رنگ ها و اسانس های معطر کننده هستند که باعث می شود که چای ایرانی طعم گس وعطر طبیعی داشته باشد .بعلاوه چای ایرانی در مدت زمان معمول و طبیعی دم کشیدن که حدود 20 دقیقه است ، رنگ طبیعی از خود نشان می دهد و تا ساعتها شفاف و خوشرنگ باقی می ماند .

4- چطورمتوجه طبیعی بودن مزه چای شویم؟

گس بودن چای ایرانی که به اصطلاح ” دبشیت ” نیز نامیده می شود در ارزیابی حسی ، جزو خصوصیات مثبت یک چای خوب تلقی می شود .یک چای خوب و طبیعی از نظر کارشناسان چای ، باید در وهله اول مزه وعطر طبیعی و بالایی داشته باشد . رنگ یک چای طبیعی شفافیت و درخشندگی بالایی دارد . اما بسیاری از مردم به اشتباه میزان رنگدهی چای را اولین معیار ارزیابی یک چای خوب در نظر می گیرند .

5- چرا این روزها مردم بیشتری چای ایرانی مصرف می کنند ؟

امروزه به دلیل ارتقاء کیفی تولیدات چای به نسبت گذشته چای ایرانی جای خود را در ذائقه بخش قابل توجهی بین هموطنان پیدا کرده است . از طرفی چای ایرانی فاقد رنگ ها و اسانس های معطر کننده ای که عموما چای های وارداتی دارا هستند . در حال حاضر با ورود برند های جدید چای ایرانی همه می توانند به چای با کیفیت ایرانی دسترسی داشته باشند .

سوالاتی درباره ی چای

6- عطر واقعی چای ایرانی چگونه است ؟

عطر واقعی چای در واقع عطر طبیعی گیاه چای است که بدون اضافه کردن ترکیبی از مواد معطر مانند هل ، دارچین وغیر طبیعی مانند اسانس های مصنوعی از دم کردن چای استنشاق می شود .عطر طبیعی چای به طورمستقیم به وجود ترکیباتی در گیاه چای ارتباط پیدا می کند که معطربوده ودرهنگام دم آوردن همراه با آب جوش از چای جدا شده و در زمان نوشیدن احساس می شود .

7- چای سبز بهتر است یا چای سیاه ؟

تحقیقات نشان می دهد چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای سیاه است اما هردو دارای کافئین هستند ، ولی چای سبز انتخاب مناسب تری برای افراد حساس به کافئین می باشد .

8- بهترین زمان برای مصرف چای چه زمان ست ؟

چای یکی از نوشیدنی های محبوب ما ایرانی هاست که بخشی از مایعات بدن را تامین می کند .اما مصرف بی موقع چای می تواند آهن بدن را کم کند بنابراین بهترین زمان برای نوشیدن یک فنجان چای ، بعد از صرف غذا می باشد که به جریان خون در معده کمک می کند ودر نتیجه فرایند هضم غذا بهتر انجام می گردد .

9- چند بار در طول روز می توان چای نوشید ؟

از آنجایی که چای دارای کافئین است، بنابراین بهتر است از نوشیدن بیش از 3 فنجان چای در طول روز اجتناب کنید. در صورتی که چای گیاهی باشد، هیچ دلیلی برای منع مصرف وجود ندارد.

10- چای دم کرده تا چند ساعت قابل مصرف است ؟

زمان لازم برای نوشیدن چای جوشانده شده مابین 15 الی 30 دقیقه می باشد که بعد از گذشت این زمان رایحه و رنگ خود را از دست می دهد در نتیجه زمان مناسب برای مصرف چای حداکثر نیم ساعت است. از آنجایی که چای حاوی ترکیبات شیمیایی متعددی مانند ماده ای به نام کانن دارد، اگر چای بیش از نیم ساعت بعد از دم کردن ، بماند میزان کانن موجود در آن افزایش پیدا می کند و این ماده میزان جذب آهن در بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. افزایش اندازه کانن از طریق رنگ چای سیاه و تیره شدن آن قابل بررسی و مشاهده می باشد.

11- چرا نباید چای کهنه دم را مصرف کنیم ؟

زمان مفید برای دم کشیدن چای حداکثر10 دقیقه است. این مسئله به دلیل ماندن هر چه بیشتر برگ های چای در آب جوش موجب از بین رفت خواص ، تلخ شدن و تولید سم در چای می شود. علاوه بر این ماندن چای بیش از زمان طبیعی موجب غلیظ شدن آن می شود. بنابراین مصرف چای کهنه دم سبب کاهش شدید آب بدن فرد مصرف کننده می شود.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه نوشته

خطا: فرم تماس پیدا نشد.