ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

گشت و گذار در شالیزارهای زیبای گیلان

گشت و گذار در شالیزارهای زیبای گیلان

گیلان قطعه ای از بهشت خداست که جنگل ، کوه و دریا را در آغوش خود دارد. سرزمینی که جاذبه های طبیعی کم نظیری همچون جنگل های انبوه ،دریای نیلگون خزر ، شالیزارهای برنج ، باغات وسیع چای ،کوههای همیشه سبز و مردمان خونگرم و مهمان نواز را در خود جا داده است و هر سال حجم کثیری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.
 در فصل بهار و تابستان هنگام عبور از جاده های سر سبز گیلان ، شالیزارهای زیبا چشم ها را به آرامی نوازش می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری در گیلان گشت و گذار در همین شالیزارهای زیبا و دیدن مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج است .

سطح وسیعی از زمینهای کشاورزی استان به کشت و کار انواع برنج ایرانی مثل هاشمی، علی کاظمی، حسن سرایی ، …. اختصاص یافته است. به طوریکه استان گیلان تقریبا 40 درصد حجم تولید برنج ایرانی را به خود اختصاص داده است و کاشت این محصول در سال 1399 بیش از 238 هزار هکتار زمین را زیر کشت برده است .
با توجه به اینکه کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی دِیلمون در مسیر جاده رویایی لاهیجان به سیاهکل با انبوهی از باغات چای و مزارع برنج استان واقع شده است، تصمیم گرفتیم تا به کمک کارشناسان کشاورزی مجرب خود محتواهای مرتبط با گردشگری کشاورزی تهیه کرده و به شکل آنلاین در اختیار دوستداران این بخش قرار بدهیم .

 در این راستا به یکی از شالیزارهای زیبا متعلق به مجموعه دِیلمون آمدیم تا شما را از نزدیک با زراعت برنج آشنا کنیم . در این تولید محتوا سعی شده است تا مطالب به شکل خلاصه و ساده بیان بشود تا همه افراد با هر سطح دانش کشاورزی بتوانند بهره مند گردنند.

در این فیلم کوتاه شالیزارها یا بیجارهای برنج (در گویش محلی به شالیزار، بیجار می گویند ) زیبا که با سخت کوشی و زحمت زیاد شالیکارهای عزیزمان در مرحله خوشه دادن هستند نمایش داده شده و توضیح مختصری از نشاکاری و مراحل کشت و کار برنج بیان گردیده است. لطفا با طرح نظرات سازنده خود در این قسمت ما را در بهبود این هدف یاری نمایید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه نوشته

خطا: فرم تماس پیدا نشد.