ads
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

معرفی عسل بهاره دِیلمون

معرفی عسل بهاره دِیلمون

همانطور که می دانید عسل مایعی شیرین و ارزشمندی است که توسط زنبورعسل و برخی حشرات دیگر تولید می‌شود. زنبورها، عسل یا انگبین را از شهد گلها و گیاهان که طی مراحلی از راه بالا آوری، فعالیت آنزیمی و تبخیر آب تولید می‌کنند به دست می آورند و در کندو ذخیره می کنند.

عسل تک گیاه چیست ؟

اگر زنبور عسل در یک مرتع ، اکثریت شهد را از یک گیاه خاص جمع آوری کرده باشد عسل تولیدی کندو دارای رنگ ، عطر و طعم ویژه ای است و به عنوان عسل تک گیاه ارائه می شود . برای تولید عسل تک گیاه در یک مرتع بایستی تراکم گیاه خاص ( مثلا گون یا آویشن ) بالا باشد و فعالیت زنبور عسل به صورت غالب ، روی آن گیاه باشد.

زنبورهای عسل جهت مدیریت انرژی و زمان جهت جمع آوری شهد از رفتارخاصی پیروی می کنند که محققین آن را به ” وفاداری گل ” نام می برند. زنبورعسل سعی دارد با صرف کمترین انرژی بیشترین راندمان را داشته باشد در نتیجه در یک مرتع که ده ها گونه گیاهی در موعد گل دهی است ، سعی در بازدید گل های دارد که بیشترین تراکم و بیشترین شهد را تولید می کند .
به طور مثال در یک مرتع که گل های مختلف مانند یونجه ، خارشتر ، چوبک و علف پرستو باشد از آن جایی که یونجه در سطح وسیع کشت شده است اغلب فعالیت زنبور عسل بر روی گل های یونجه صورت می گیرد و به میزان کمتر سایر گل ها بازدید و شهد آنها به کندو منتقل می شود . 

عسل چند گیاه چیست ؟

عسل هایی که در تولید آنها زنبور عسل از شهد چند گونه ی مختلف گیاهی تغذیه کرده است را “عسل چند گیاه یا بهاره “می گویند. این نوع عسل نیز کیفیت بالایی برخوردار است و درسال های مختلف بسته به تنوع شهد گیاهان مختلف رنگ ، عطر و طعم متفاوتی می تواند داشته باشد .فیلم کوتاه زیر  در یکی از زنبورستانهای ییلاقی مجموعه دِیلمون  تهیه شده است. کیفیت شهد تولیدی زنبورستانهای مستقر در ارتفاعات به خاطر تنوع گونه های گلدار گیاهان بسیار بالا است. این نوع عسل بهاره معطر ، لذیذ و البته با مقدار محدود و کاملا طبیعی می باشد.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه نوشته

خطا: فرم تماس پیدا نشد.